-->
banner
banner
tutorial-software-blog

Blog saye menceritakan tentang kaedah tutorial Blog,Photoshop,dan Easy math,selain itu pengunjung boleh menonton TV di blog saye ,perkhidmatan software pun disediakan, percayalah anda pasti berpuas hati bila bersantai diblog saye.peranan blog saya ini adalah untuk memudahkan pelawat mencari isu semasa kaedah Search engine optimize SEO ,backlink booster,dan sebagainya.

Tuesday 26 June 2012

cara sebutan Yahoo!. yang betul

Cari disini
Loading




Adakah anda kenal dengan yahoo!? Sebuah syarikat berasaskan internet yang begitu popular sekali diserata dunia hasil daripada kecanggihan teknologi enjin pencari mereka yang dapat menjalankan operasi dengan bijak pada zaman awal perkembangan internet pada tahun 90an. Penubuhannya ini diasaskan oleh Jerry Yang dan David Filo pada tahun 1994. Antara perkhidmatan yang disediakan oleh yahoo!  adalah perkhidmatan enjin pencari, e-mel, laman web, pemetaan , pengiklanan dan juga laman sosial.
Diawal penubuhan yahoo!,mereka menggunakan nama “Jerry and David’s Guide to World Wide Web” sebagai nama  perintis untuk  projek bookmark internet mereka (projek bookmark merupakan tujuan asal yahoo! dicipta) . Kemudian pada April 1994,nama itu ditukar kepada Yahoo! yang merujuk kepada kata “Yet Another Hierarchical Officious Oracle” yang diilhamkan dari cerita Gulliver’s Travel.
Apabila bercerita tentang yahoo! disini,adakah anda tahu bagaimana cara untuk menyebut perkataan yahoo! dengan betul? Jika anda berminat,anda boleh melayari laman web yahoo! dan perhatikan logo yahoo! disebelah kiri bahagian atas halaman terbabit. Kemudian cuba anda klik tanda seru ” ! ” dilogo tersebut. Anda pasti akan mendapat jawapan untuk persoalan Bagaimana hendak menyebut perkataan yahoo! dengan betul”.
search engine yahoo,yahoo!, yahoo website,yahoo wallpaper
 Bahagian yang perlu ditekan
Mari kita sama-sama klik tanda seru ” ! ” di laman web Yahoo.com  dan dengar sendiri bacaan perkataan yahoo! yang sangat “wow”..hehehe




info by : PKE

No comments:

Post a Comment

●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●

sharing is caring is loving

sebarang pertanyaan dan penambahan boleh
ditulis di petak komen ku ini-segala
pandangan anda teramat dihargai.

~sekian~
●▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬●

drop your link here for blog walking!
get 32 backlink

shared